Odchudzanie może być możliwe bez stosowania rygorystycznych diet.

Odchudzanie kojarzy się przede wszystkim z rygorystyczną dietą, która dla wielu osób jest nie do wytrzymania. Dietetycy twierdzą jednak, że nie trzeba się aż tak bardzo poświęcać by zrzucić niepotrzebne kilogramy. Trzeba jednak wiedzieć jak się odżywiać by sylwetka normowała się w sposób naturalny. Przede wszystkim trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że w jedzeniu bardzo ważną rolę odgrywa umiar. Trzeba po prostu wiedzieć ile jedzenia jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Przykładowo obiad w dwudziestu pięciu procentach powinien się składa z białka pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego. Znajduje się ono w takich produktach jak chude mięso, ryby, jaj czy owoce morza. Optymalna ilość mięsa powinna być wielkości naszej pięści. Warzywa powinny stanowić nawet pięćdziesiąt procent całego dania. Niestety jednak zdecydowana większość tradycyjnych polskich potraw nie spełnia takich wymogów. W zachowaniu dobrej sylwetki potrzebne jest również regularne wysypianie się. Sen jest bardzo ważny dla prawidłowego działania ludzkiego organizmu. Jeżeli jesteśmy nie wyspani przeważnie częściej sięgamy do lodówki. Oprócz tego wielu posiłkach nie czujemy się nasyceni w stu procentach i szybko sięgamy po kolejną przekąskę. Za taki stan rzeczy odpowiadają dwa hormony, których zadaniem jest regulowanie apetytu.

Chodzi mianowicie o grelinę oraz leptynę. Ten pierwszy bierze czynny udział wzmaganiu apetytu. Na skutek jego działalności chce się nam jeść. Leptyna działa zupełnie inaczej. Jest odpowiedzialna za uczucie sytości. Jeżeli nasz organizm ma zbyt mało snu więcej wytwarza greliny, która wzmaga apetyt. Niestety potem schemat jest już prosty. Jemy więcej, co przekłada się na nasz wygląd i większą wagę. Nawet dwie nieprzespane noce mogą spowodować, że będziemy odczuwać zwiększony głód. Jeszcze nocy będzie jeszcze więcej tym więcej będziemy jeść, najbardziej będą nam smakowały produkty, które zawierają spore ilości cukru. Nie trzeba mówić, że dzięki nim waga może skoczyć mocno do góry. Lepiej więc poświęcać na sen sporo czasu. Najlepiej by spać powyżej sześciu godzin dziennie.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby komenotwać.