Dla zdrowia – magnez

Dla zdrowia potrzeba jest wielu pierwiastków i mikroelementów. Jednym z takich na pewno jest magnez, bez niego bowiem, nic w naszym organizmie nie będzie pracować tak, jak powinno. Magnez jest pierwiastkiem, który bierze udział właściwie we wszystkich procesach, które zachodzą w ludzkim organizmie. Odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu układu nerwowego, dzięki odpowiedniej jego ilości, nasz poziom stresu utrzymuje się w normie. Jednak to nie wszystko, co umie magnez. To on również odpowiedzialny jest za dobrą pamięć, dobrą percepcję, koncentrację i możliwości przyswajania wiedzy. W kombinacji z wapniem zaś, dobroczynnie wpływa na kości i zapobiega osteoporozie. Przy odpowiedniej ilości magnezu w organizmie, problemy z zaparciami, czy bólami brzucha również są zdecydowanie mniejsze. Nie można również zapomnieć o dobroczynnym wpływie na tarczycę, problematykę hormonalną, serce, a nawet mięśnie. W sytuacji, gdy pojawiają się niedobory tego pierwiastka w organizmie, pojawiają się również sygnały ostrzegawcze, zapala się czerwona lampka.

Najbardziej dokuczliwe i charakterystyczne są skurcze, zwłaszcza mięśni łydek, a także drżenie powiek. Pojawia się przewlekłe zmęczenie organizmu, problemy z zasypianiem i wysypianiem się, kłopoty z koncentracją i pamięcią, pogarsza się percepcja , a nawet pojawiają się problemy związane z zaburzeniem rytmu serca. Dlatego warto zadbać o to, by nasza codzienny rozkład posiłków był bogaty w magnez. Dotyczy to zwłaszcza młodzieży i dzieci, rodzice powinni wtedy szczególnie dbać, by dzieci przed szkołą zjadły miskę owsianki, albo solidną porcję płatków z mlekiem. Jest wiele produktów, które można nazwać skarbnicami magnezu. Do takich należą na pewno kakao i czekolada, zwłaszcza gorzka, migdały, różne orzechy, szpinak, fasola i groch. Dlatego warto raz na jakiś czas na obiad ugotować fasolkę po bretońsku, czy zamiast surówki podać danie ze szpinaku. Na pewno wpłynie to korzystnie na nasz organizm i nie będziemy mieć problemów ze zdrowiem związanych z niedoborem magnezu.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby komenotwać.